انجمن روانشناسی وعلوم تربیتی

دانشگاه پیام نور سمنان

انجمن روانشناسی وعلوم تربیتی

دانشگاه پیام نور سمنان

انجمن روانشناسی وعلوم تربیتی

بدین وسیله از کلیه کاربران گرامی
دعوت به عمل می آید:در صـــورت
تمایل انجمن روانشناسی پیام نور
سمنان را با نظرات،پیشنهــادات و
انتقادات ارزشمند خود در راستــای
بهبود کارایی واثربخشی مساعدت
نمایید.

باتشکر

آخرین نظرات

نویسندگان

برم رشته روانشناسی یاخیر؟(بحث وگفت گو)

پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۷ ب.ظ

سلام 

شرمنده رشته روانشناسی توی دانشگاه پیام نور سخته یا نه؟؟؟؟
از این نظر میگم که کلاس نداره .... اونوقت روانشناسی رو چطور رشته ای میدونید
خواهش میکنم کمک کنین ... موندم که چیکار کنم
جواب بدید ممنون میشم.. بالاخره شما داخل این رشته تحصیل کردید




یک نفر در بلاگ به صورت خصوصی این نظر را از من پرسید
که نظرات خودم رو برحسب تجربیات میگم امیدوارم کمک کنه:
درس خوندن در هر دانشگاهی سخت است.
در دانشگاه  پیام نور تمامی امتحانات شما تستی است واز این باب شاید برای خیلی ها راحت تر باشد.
البته بعضی ها هم در تست زنی مشکل دارند.
اما یکی از مزایای آمدن به پیام نور اینه که موجب میشه درصد قبولی در ارشدتون افزایش پیدا کنه چون شما رو عادت می دهد به تستی درس خواندن
ومعمولا دانشجوهای پیام نور دانشجوهای با سوادی هستند زیرا کل کتاب را می خوانند وجزو خوان نیستند.
درسته شاید از نظر شما کلاس نداشته باشه در پیام نور درس خواندن اما اگر بهفکر آینده خودتون هستین نه کلاس پیام نور میتونه در قبولی در ارشد بهتون کمک کنه اگه یک نگاه اجمالی به درصد قبولی ها بکنیم متوجه میشویم بالای هفتاد درصد قبولی ها از دانشجویان پیام نور هستند.
اما در باب رشته روانشناسی من که نمیتونم یه روزه شما رو به روانشناسی علاقه مند کنم ...
خودم شیفته روانشناسی هستم وتا به حال پیش نیامده که از انتخاب رشته تحصیلی ام پشیمان باشم.با مطالعه روانشناسی می تونید یک بازرگان موفق شوید،یک فرد خوشبخت،یک فرد مقاوم و...
روانشناسی درسی است برای زندگی کردن...
در  چند جمله خلاصه کردم :)

اگر بخواهم این بحث را باز تر کنم باید بگویم 100درصد باید علاقه مندی خودتان وجود داشته باشد تا در این رشته موفق باشید ...
به نظر اطرافیان کمتر توجه کنید وانشالله که در مقطع بالاتری قرار گرفتید به قول شما کلاسش هم به وجود میاد...
رشته تحصیلی شما در دیپلم چیست؟
ایا اصلا خودتون علاقه مندی به این رشته دارین؟





موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۱
مدیریت وبلاگ

نظرات  (۳)

تجربی خوندم

نمی دونم توی این رشته چی میخونن
من از خوندن کتب مثل زیست لذت میبرم
اینم اینجوری
روانشناسی میتونه خرج یه زندگی رو در بیاره؟
در مقاطع بالاتر منظورم نه چیز دیگه
 روانشناسی یه رشته کاملا حفظیه یا تنوع داره آدم از خوندن خسته نمیشه
و....
خیلی ممنونم که وقت میزارید
پاسخ:
سلام
برین پیش یک مشاور تحصیلی خیلی میتونه بهتون کمک کنه
اگه میخواین شماره یک مشاور تحصیلی رو بهتون بدم
در صورتی که روانشناسی رو انتخاب کنید برای ارشدتون چون تجربی خوندین
میتونین روانپزشکی رو انتخاب کنین. 
بله درامدش خوبه شما هم میتونین مطب بزنین هم میتونین همزمان استاد دانشگاه باشین
پس در امد شما دو برابر است
اما اگه پزشکی قبول شدین در امد پزشکی بیشتره همینطور دوازده سال باید درس بخونین تا انترم بشین
چهار سال هم انترم باشین تا پزشک بشین
اگه توان این همه سختی رو دارین پزشکی رو انتخاب کنین
خب دقیقا چند شد رتبتون؟
بله بیشتر حفظین
خواهش میکنم...
من بهتون یه پیشنهاد میدم.اینکه دور دانشگاه پیام نور رو خط بکشید.چون واقعا هم سخته  و هم سرو ته نداره اکثر درسا رو باس خود خوان بخونی.امتحاناتشم افتضاح سخته
پاسخ:
خوب خانم هم درست  میگن ...
سخت هست اما مگه میخواین با درس خوندن چیزی بهتون اضافه نشه ؟؟!من دوستانی در دانشگاه ازاد و سراسری دارم (که جزوه خوان هستند )و به من میگن انگار هیچی از این سه سال خوندن به ما اضافه نشده هر درس رو بیست صفحه جزوه میکنن میگن بخونین نمرات هم که زیر ده نداریم مگه چقدر تنبل باشه که اصلا نخونه...
سر وته که داره نظام آموزش پرورش با قانون و تفکر بسیار این کتب رو برای ما قرار داده هر چند خودم در باب قدیمی بودن خیلی کتاب ها گله دارم...
مثل کتاب تاریخچه ومکاتب که یک سالم نیست که عوضش کردند ولی چند سال بود که اساتید به قدیمی بودن مطالبش ایراد گرفته و اعتراض دادند.
اکثر درس ها هم چه عرض کنم من حدودا25واحد خود خوان خوندم شانزده واحدش رو در تابستان برداشتم و برداشتن واحد در تابستان اختیاریه....
یکی از مزیت های دانشگاه پیام نور اینه که اگه دوجلسه سر کلاسی غیبت داشته باشی حذف واحد نمیشین اگه هم استاد بهتون نمره نده خودخوان میشین نه حذف واحد که این امتیاز ،در دانشگاه های دیگه نیست...

من اگه برگردم به دوران قبل از ورود به دانشگاه حاضرم 2 سال بشینم و نیام این دانشگاه.چون واقعا ارزششا داره.من اون موقعی که وارد این دانشگاه شدم اصلا اطلاع نداشتم ک دانشگاه پیام نور اینجوریه
پاسخ:
ای بابا!
:/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">