انجمن روانشناسی وعلوم تربیتی

دانشگاه پیام نور سمنان

انجمن روانشناسی وعلوم تربیتی

دانشگاه پیام نور سمنان

انجمن روانشناسی وعلوم تربیتی

بدین وسیله از کلیه کاربران گرامی
دعوت به عمل می آید:در صـــورت
تمایل انجمن روانشناسی پیام نور
سمنان را با نظرات،پیشنهــادات و
انتقادات ارزشمند خود در راستــای
بهبود کارایی واثربخشی مساعدت
نمایید.

باتشکر

آخرین نظرات

نویسندگان

زنان تیزترند یامردان چرا؟؟(زبان بدن)

پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۴۱ ب.ظ


وقتی می گوییم کسی در رابطه با دیگران «تیز» و«شهودی» است،بی آنکه بدانیم،به قابلیت او در خواندن زبان بدن دیگران ومقایسه این سرنخ ها با نشانه های کلامی اشاره می کنیم.
به عبارت دیگر وقتی می گوییم احساس قلبی یا ندای درونی ام به من می گوید که فلانی به من دروغ گفته در حقیقت منظورمان این است که زبان بدنی آن فرد به زبان کلامی اش نمی خواند.



این همان چیزی است که سخنرانان آن را هشیاری حضار می نامند .به عنوان مثال اگر جمع حضار به صندلی شان تکیه داده وچانه شان پایین باشد ودست به سینه نشسته باشند سخنران تیز یا شهودی می فهمد که حرفش درست منتقل نشده است.او در می یابد برای جلب توجه حضارباید نگرش دیگری اتخاذ کند.اما سخنرانی که تیز نیست همچنان به سخنرانی خود ادامه می دهد .
تیز بودن یعنی اینکه بتوانیم تناقضات بین کلام اشخاص وزبان بدنشان را تشخیص دهیم.
به طور کلی،زنان بسیار تیز تر از مردان هستند ،واین امر علت اشارات متداول به شهود زنان است زنان به طور ذاتی می توانند نشانه های غیر کلامی را تشخیص دهند ورمز گشایی کنند .زنان قادرند جزئیات ریز را به دقت ببیننند.به همین علت است که کم تر مردی می تواند به همسرش دروغ بگوید.اما بیشتر زنان بدون توجه همسرشان میتوانند سر همسرشان را شیره بمالند.



تحقیقات روانشناسان دانشگاه هاروارد نشان داده که زنان،بسیار بیش از مردان از زبان بدن آگاه هستند .
آنان نشان دادند زنان در87درصد مواقع از روی حرکات بدنی متوجه مفهوم گفت وگو می شوند اما در مردان42 درصد از روی حرکات بدنی متوجه مفهوم گفت وگومیشوند.
البته دوستان عزیز این ارقام نشان دهنده این نیست که همیشه مردان از نظر تیزی پایین تر هستند تحقیقات نشان داده مردانی که در انواع حوزه های هنری وبازیگری وپرستاری شاغل هستند تقریبا با دقت زنان پاسخ داده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۵
مدیریت وبلاگ

تیز

تیزی

زبان بدن

شهودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">